nealiten

Alla inlägg under april 2011

Av Linnéa - 23 april 2011 13:55

Precis så är det! Vi har 18 grader varmt i skuggan idag. Har suttit på bron och matat lillasyster med risifrutti och nån chokladpudding, mumsigt värre!


Här inne på mitt rum är det kaos som vanligt. Just nu ligger en ryggsäck mitt på golvet och runt om den en massa kläder. Jag åker till skottland i morgon bitti och jag har inte packat mer än regnkläder och handdukar...


Undrar om jag behöver tvätta något också, kanske borde jag göra det så jag kan torka allt innan kvällen. Kan inte riktigt bestämma vilka kläder som ska med. Militärbyxorna är ett självklart val då vi ska pilgrimsvandra på Iona och jag kanske åker med ut till Staffa to watch and take photos of puffins.


Sen borde jag ha något lättare plagg också, blir nog klänning och ett par haremsbyxor. Ska nog resa i mina gröna tajta byxor för de är sjukt bekväma! Antingen dem eller ett par jeans, men jag orkar nog inte ta ett par jeans. Förresten så har jag upptäckt att jag har för många byxor i allmänhet. Särskilt sådana som aldrig används! Ska bli shorts av några:)


Sen ska en mindre ryggsäck packas med, som kan användas på pilgrimsvandringen för att ha matsäck i. Slänger nog med en tygkasse som kan användas i Glasgow också.


Har lite ångest över det där med musik. Fick låna en MP4 av syster som jag inte vet hur lång batteritid den har...kanske drar jag med min ipod. Har iaf införskaffat en adapter som fungerar i skottland. That's great!


Har jag sagt att jag mår väldigt bra idag? Det gör jag iaf! Kan inte riktigt sätta fingret på varför, eller jo det kan jag, men det är härligt. Känner mig rätt lugn inombords. Härligt!


Jag måste verkligen packa! Tvätta först, sen packa. Jag tror att det blir bra.


puss

Av Linnéa - 16 april 2011 22:21

Hej Linnéa vet du att du är jävligt lyckad? Jag tog bilder på kläderna som jag har sytt till projektarbetet igår och upptäckte nu ikväll att jag såklart hade glömt att sätta tillbaka minneskortet i kameran>.< Underbart! Jag vet inte vart jag har usb-sladden heller. Men den måste ligga här nånstans så jag får väl leta rätt på den i morgon eller så.


Gårdagskvällen tillbringades på krogen med underbara människor! Vi firade en kompis som fyller 19 idag, sjöng för honom på tolvslaget :) Vi blev ganska många under kvällen. Jag fick med mig tre av mina klasskamrater, väldigt skoj att ni följde med hörni, sen hade födelsedagsbarnet med sig två polare som sedan utvecklades till måna fler. Var iaf en väldigt rolig kväll!


Dagen har dock tillbringats till största del i sängen. Har dragit på mig en förkylning som ger mig en hemsk huvudvärk. Tycker att den ska försvinna till i morgon! För då vill jag ha roligt och sitta vid fyrisån i solskenet, titta på människor och bara mysa.


Den här låten har gått flera gånger för mig idag. Navid Modiri

http://open.spotify.com/track/0G5fkE6hIule6vFcAC4lDV


Nu ska jag krypa ner under täcket och kanske se på någon film innan jag somnar.

Längtar tills i morgon! :*


Puss

Av Linnéa - 11 april 2011 09:53

Inte blir man då särskilt uppiggad då man tittar ut genom fönstret iaf. Himlen är fylld av gåra moln och marken är fuktig. Jag vågar nog inte använda mina nya Dr Martens kängor idag heller. Vita kängor går förstås att tvätta av ganska enkelt till skillnad från tygskor:)


Sitter och har påbörjat skrivandet av min projektrapport. Det kommer bli en hel del jobb, så jag förbereder mig nästan på att sitta nattetid. Tur att den del av rapporten kan kopieras direkt från projektplanen^^ Måste säga att jag är väldigt nöjd med bakgrunden till projektet! Tackar och bockar till den kära Kängpunkaren jag en gång kände:) Utan dig hade det inte blivit nåt sånt här.


Helgen började bra för mig! Den började kanske till och med innan jag hade min mattelektion i fredags då jag hämtade ut mina nya kängor.   Dessa är min nya kärlek<3 Underbara<3


Min mormor kom hit från Lycksele på fredagkväll. Det var trevligt! Hon ska stanna till på onsdag tror jag. Alltid roligt när hon kommer på besök :)


Lördagen blev ju lite som den blev. Jag vaknade vid 12 efter att ha sovit elva timmar! :O Tror dock att jag behövde den sömnen. Jag dammsög mitt rum så nu är här rent och fint! På lördag eftermiddag drog jag iväg till en kompis. Var väldigt trevligt.


På söndagen fick jag ett ryck och målade klart halva min vägg vit! Det var verkligen på tiden. Nu ska jag bara flytta om och måla andra halvan innan jag kan avancera till väggen på andra sidan av rummet;)


Nu tog jag mig en titt på klockan och kom på att min buss snart ska gå. Borde nog dra på mig kläder och borsta tänderna^^ Så ska jag till skolan och fortsätta sy på min studentklänning!


Puss

Av Linnéa - 8 april 2011 10:19

Är det någon mer än jag som längtar förbannat mycket efter både vår och sommar? Visst här i Uppsala har vi haft ca 10 grader varmt i några dagar nu, men ändå har inte den där riktiga vårkänslan infunnit sig. Kanske kommer den då jag har lyckats städa mitt rum och snön ute på gården har försvunnit lite mer;)


Förutom att jag saknar mina vårkänslor så har jag nästan lite resfeber just nu. Om ca två veckor bär det ju av till Skottland en vecka! Härligt ska det bli! Glasgow och Isle of Iona står på planeringen. Längtar nåt så hemskt mycket till Iona. Dit ska jag ju även i höst som volontär, så jag ser den här resan som ett tillfälle att kolla upp lite grejer som t ex internet uppkoppling på ön. Eftersom jag varit där förut så vet jag att det inte finns någon som helst mobiltäckning. Vilket kommer att kännas både lite konstigt men även väldigt skönt. Datorn kommer får följa med i vilket fall som helst, vill kunna hålla kontakten med folk här hemma via både mail och FB. Jag har även bestämt mig för att skicka riktiga brev:D En av mina bästa vänner har lovat att han ska svara på dem om jag skickar till honom, så det får han se till att hålla! Haha.


Just nu sitter jag här och tittar runt i mitt rum... usch vad stökigt jag har! Men så går det då man knappt har ork till något och alla läxor hänger över en. Jag har dock lovat att städa rummet idag innan mormor kommer ikväll. Så jag ska plocka undan nu så att jag kan dammsuga i eftermiddag. Har en sjukling till bonusbror som ligger och sover i rummet nedanför mig, så jag vill inte vara hemsk och väcka honom. Men lite musik dör han inte av! Jag måste lyssna på nåt så jag inte blir tokig.


Börjar inte skolan förrän 14.30 idag och har endast en mattelektion, så jag åker inte in förrän vid 13. Tänkte fara och hämta ut mina vita Dr Martens kängor som har kommit till posten innan också:) Underbart!


Men nu ska jag vara duktig och städa!


puss

Presentation


I fell in love. Fell in love with the country, the island, the view.
And in some strange way, I found that missing piece too.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards