nealiten

Alla inlägg under maj 2011

Av Linnéa - 18 maj 2011 18:30


Jag köpte en ny festis idag igen, namnet var roligt idag igen XD Mr Strawberry & Mrs Yumberry Who Met Online. God var den också^^


Dagen började med nationellt prov som jag tror gick ganska bra, sen har jag suttit och avverkat några uppgifter och lämnat in till lärare. Fick matte b godkänt idag med! Så sjukt skönt!


Ikväll blir det till att plugga inför religionsprovet som är i morgon, vårt sista prov :D Ska även skicka in några andra uppgifter så jag blir av med dem. Betyget sätts ju ändå på fredag...


Hoppas iaf att jag kan ta en paus i morgon kväll och träffa en kompis, skulle vara trevligt.


I helgen blir det iaf en tur upp till sundsvall på DS möte. Ska bli trevligt att träffa delar av gänget iaf:) Blir ju mitt sista möte eftersom jag drar till Skottland i höst!


I helgen som gick var jag med på Kyrkans Världsdag på Uppsala Slott. Kronprinsessan Victoria var på plats under förmiddagen och jag måste säga att hon är väldigt vacker! Träffade massa trevligt folk under dagen iaf. Bland andra två trevliga pojkar från Skellefteå som förgyllde min dag! :)


I måndagskväll var det iaf äntligen dags för klassens studentskiva! Vi hade den tillsammans med Estet och Bygg. Blev en riktigt trevlig kväll med många trevliga utklädnader att titta på. Vår klass hade en salig blandning av filmkaraktärer. Själv var jag Prinsessan Leia, sen hade vi både Belle, Rödluvan, Jack Sparrow, Pelle Svenslös, Lara Croft och några till. Vi var sjukt snygga!

Ni kan ju ta en titt på vimmelbilderna som finns på unt.se, eller följ länken

http://www.unt.se/bildspel/bildspelplayer.aspx?slideshowID=1345149&firstImageID=1345155


Nu ska jag ta och göra mig lite middag innan jag hungrar ihjäl och sen blir det plugg!


Puss

Av Linnéa - 10 maj 2011 18:02

Nu var det ett tag sen jag upptaderade men jag tänker försöka få med det mesta som har hänt på den tiden:)


På påskdagen klockan 04.00 satte jag mig på bussen till Arlanda för att sedan flyga vidare till Skottland med ett härligt gäng på 36 personer! Vi landade i Edinburgh och åkte sedan vidare till Glasgow med en trevlig busschafför, som jag tyvärr inte kan stava namnet på...


Som jag hade sagt till folket här hemma att jag skulle göra, så var det första jag köpte i Glasgow en flaska Irn Bru! Den godaste läsk som någonsin gjorts!


Vi hade två dagar i Glasgow innan vi begav oss mot Iona. Den här gången med ytterligare en väldigt trevlig busschafför vid namn Allan :) Han gav oss många skratt kan vi lova! Pooof!


Vi tog oss till Iona utan problem och anlände i strålande solsken! De tre dagarna på ön fylldes av prat, pilgrimsvandring, båttur till ön Staffa, massa solsken och söta lammungar.


Väl tillbaka i Glasgow så slängde de flesta sig ut på Glasgows gator för att shoppa. Primark kom att bli de flestas favorit ställe! 7 pack strumpor för 2 pund är helt okej, likaså t-shirts för 3 och skor för 2,5 pund^^ Blev en hel del grejer för pengarna och vi fick knappt ihop väskorna vid avfärden hemåt;)


Själv kunde jag inte låta bli att springa in på två av mina favorit butiker i Glasgow när jag ändå var där, Orisis och Hellfire. På Osiris köpte jag sen ett par nya Criminal Damage jeans med färgglada skeletthänder på bakfickorna<3


Vi kom tillbaka till Sverige vid halv 12 tiden på söndagen den 1 maj. Då bar det av hemåt för att fira bonusbror som fyllde 14 år. Blev paket och tårta!


Dagen efter jag kom hem så bar det av till skolan som vanligt. Eftersom resten av min klass är ute på praktik så har jag suttit helt ensam i sömmnadssalarna och jobbat med både min studentklänning och en skjorta som jag inte har blivit klar med. Några teoretiska ämnen som t ex matten har jag även försökt att beta av så att jag blir klar med den nån gång. Gjorde mitt sista prov i matte A idag och ska göra nationella nästa vecka.


I helgen så kom värmen till Uppsala så lördagen tillbringades i solen med en bra bok, men även med lite prektiskt arbete då jag ska klä om en stol jag köpte på Emmaus i vintras. Både igår och idag har jag tillbringat lite tid i solen. Igår satt jag med en vän på trappen till UKK och bara njöt av värmen medan jag väntade på min buss. Trevligt, trevligt! Idag så blev det en paus i gräset med en kall festis med smaken Passionfruits & Jetlagged Pineapples, ny smak som jag genast fattade tycke för! Hur god och somrig som helst!


Dagen har i övrigt tillbringats i sömmnadssalen med lärarna som försökte sortera bokhyllor. Själv kämpade jag med min Studentklänning och nu kan jag till och med se hur den kommer att se ut då den är färdig! Härligt!


Kom hem strax efter 4 och tillbringade lite tid i solen med en bok. Nu ska jag försöka plugga lite innan det är dags att fixa välling och natta lillasyster!


puss

Presentation


I fell in love. Fell in love with the country, the island, the view.
And in some strange way, I found that missing piece too.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards