nealiten

Alla inlägg under juni 2011

Av Linnéa - 12 juni 2011 20:01

Jag funderar allvarligt på om jag borde sova med isbitar i sängen inatt! Det är så förbannat varmt att jag inte vet vart jag ska ta vägen.


I morgon bär flytten ut till Frösön av. Ska bli skönt att komma dit och få närmare till jobbet. Lär väl bli ganska kaosartat till en början, men det ska nog gå. Jag kommer dock stå utan internet i minst 2 veckor, bara så ni vet. Så om ni vill nåt så är det bara att ringa.


Efter en vecka i östersund så har jag självklart lyckats falla över ett par underbara Dr Martens   

http://www.debenhams.com/webapp/wcs/stores/servlet/prod_10001_10001_60543%20626310429_-1?CMP=AFC-ANET-437947


De är i ett mjukare läder än de två andra par jag har. Kommer nog inte köpa dem i sommar dock, men jag kan alltid drömma om dem :)


Nu ska jag angripa mina saker och packa ner allt i väskorna så att de kan flyttas i morgon:)


Puss



Av Linnéa - 6 juni 2011 17:28

Det här har varit en fullständigt kaotisk vecka fylld av roliga händelser. Stress sy en studentklänning klar dagen innan studenten är inte en rolig upplevelse, men vad gör man om mammas symaskin inte vill samarbeta?!


Själva Studenten var dock underbar! Även om några i klassen fick börja morgonen vääääldigt tidigt, själv startade jag kl 05.30 efter ca 6 timmars sömn (möjligen mindre).  



Vi startade dagen med fotografering och sedan blev det frukost med kladdkakor, jordgubbar, muffins och pommac, även lite nyttigare saker som frallor och risifrutti fanns att tillgå.


Klockan 09.30 begav vi oss till idrottshallen dit vår avslutning blev flyttad pga regnet. Min klasskompis Viva höll avslutningstalet till hela skolan och avslutade det hela med att hon fortfarande hoppades på att Hogwarts tog emot elever från sverige då de var 19 och att brevet snart skulle komma till henne :)

  

Jag och Veronica under avslutningen.

Efter denna trevliga stund med tal, stipendieutdelning och musik, så återvände vi till klassrummet för att få våra betyg. Måste säga att jag är väldigt nöjd med mina. 4 G:n, 4 MVG:n och resten VG:n! :D


I cafeterian underhöll våra lärare oss med sång och musik av det...vildare slaget... Om sanningen ska fram och I will survive var två av låtarna som framfördes av våra underbara lärare! Efter detta var det dags att trängas i en varm, svettluktande korridor innan vi äntligen fick springa ut! Vi är bäst!

  Några flickor från min underbara klass. Tack för de här åren


Resten av dagen var ett virrvarr av händelser. Vi åkte flak, blev nedsprutade med champange som gav gula fläckar över våra vita klänningar och mössor, skrek tills våra halsar inte orkade mer. Åt buffé och fick presenter när jag väl kommit hem. Tack än en gång för alla presenter och tack för att ni kom!


Efter en powernap på ca 1 timma bar det av in till stan och ut på krogen med vännerna. Sjukt trevlig kväll/natt! Tack alla som gjorde den här dagen minnesvärd<3


Nu när jag skriver det här så sitter jag i Östersund, dit jag anlände igår kväll. Packade i stort sett ihop mitt rum i Uppsala i lådor i helgen och flyttade upp hit över sommaren igår. I morgon börjar jag jobba på Frösö kyrkogård där jag ska vara i 10 veckor. Hoppas på bra väder och trevliga arbetskamrater. Efter sommaren bär det ju av till Skottland och Iona. Kommer endast ha en vecka i Uppsala innan jag far iväg. Helt sjukt. Jag längtar så mycket! Det fick bli ett collage av några bilder som jag tog i påskas...

  

Det här ligger nu som min bakgrundbild på datorn. Tänk, i höst kommer jag bo på denna underbara plats. Lite märkligt känns det allt. Men vilket äventyr det ska bli!


Puss

Presentation


I fell in love. Fell in love with the country, the island, the view.
And in some strange way, I found that missing piece too.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards