nealiten

Direktlänk till inlägg 23 april 2011

Solen skiner och jag mår bra!

Av Linnéa - 23 april 2011 13:55

Precis så är det! Vi har 18 grader varmt i skuggan idag. Har suttit på bron och matat lillasyster med risifrutti och nån chokladpudding, mumsigt värre!


Här inne på mitt rum är det kaos som vanligt. Just nu ligger en ryggsäck mitt på golvet och runt om den en massa kläder. Jag åker till skottland i morgon bitti och jag har inte packat mer än regnkläder och handdukar...


Undrar om jag behöver tvätta något också, kanske borde jag göra det så jag kan torka allt innan kvällen. Kan inte riktigt bestämma vilka kläder som ska med. Militärbyxorna är ett självklart val då vi ska pilgrimsvandra på Iona och jag kanske åker med ut till Staffa to watch and take photos of puffins.


Sen borde jag ha något lättare plagg också, blir nog klänning och ett par haremsbyxor. Ska nog resa i mina gröna tajta byxor för de är sjukt bekväma! Antingen dem eller ett par jeans, men jag orkar nog inte ta ett par jeans. Förresten så har jag upptäckt att jag har för många byxor i allmänhet. Särskilt sådana som aldrig används! Ska bli shorts av några:)


Sen ska en mindre ryggsäck packas med, som kan användas på pilgrimsvandringen för att ha matsäck i. Slänger nog med en tygkasse som kan användas i Glasgow också.


Har lite ångest över det där med musik. Fick låna en MP4 av syster som jag inte vet hur lång batteritid den har...kanske drar jag med min ipod. Har iaf införskaffat en adapter som fungerar i skottland. That's great!


Har jag sagt att jag mår väldigt bra idag? Det gör jag iaf! Kan inte riktigt sätta fingret på varför, eller jo det kan jag, men det är härligt. Känner mig rätt lugn inombords. Härligt!


Jag måste verkligen packa! Tvätta först, sen packa. Jag tror att det blir bra.


puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linnéa - 22 mars 2012 19:28


I'm just waiting for my man to come home. It's quite interesting how much you can miss a person that you more or less have been spending every second with these last few days...   Last week we finally moved in to a room here in Catford! It's just...

Av Linnéa - 23 februari 2012 22:44

Two weeks and 3 days until I get to see my love again. Can't F****** wait! Yeah I'm a bit nervous, but who wouldn't be? I mean, I'm leaving pretty much everything I know behind, to start something new. Well, well this is exactly what I want to do s...

Av Linnéa - 6 februari 2012 22:54


I realised I have not written anything for a really long time...maybe I should write something.   It's a new year, 2012 to be correct, and something tells me that this might become the best year in my life. It's a beginning of something new. 2011...

Av Linnéa - 30 november 2011 00:54

I'm here again. Awake in the middle of the night. Why? Well... I've never really liked to sleep alone. I'm just staying awake until I'm so tired that I can't keep my eyes open, and then I will hopefully sleep the rest of the night.   "So she aske...

Av Linnéa - 6 november 2011 22:09

Iona behind me. I'm leaving this amazingly beautiful island on tuesday.   The time on this wee island have been awesome and it will always be in my heart and mind.   This picture is from yesterday (fifth of november, Guy Fawkes).   My sc...

Presentation


I fell in love. Fell in love with the country, the island, the view.
And in some strange way, I found that missing piece too.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards